SÅDAN STRIKKER DU SNONINGER
Snoninger er et design skabt ved at krydse masker. For at strikke dem, har du brug for en kabelnål, en maskeholder, eller noget du kan bruge til at sætte maskerne på hold.Når du strikker snoninger kan du slå så mange masker op som du har lyst til, så længe det er et lige antal, så snoningerne er centrerede.
Trin for trin
Snoninger er et design skabt ved at krydse masker. For at strikke dem, har du brug for en kabelnål, en maskeholder, eller noget du kan bruge til at sætte maskerne på hold.Når du strikker snoninger kan du slå så mange masker op som du har lyst til, så længe det er et lige antal, så snoningerne er centrerede.
Beslut hvor du vil placere snoningen. Til at strikke dette eksempel slog vi 12 masker op. Seks masker er til snoningen og på hver side vil der være 3 masker.For ikke at starte med de krydsede masker, vil vi først strikke 4 rækker. Strik de første 3 masker i retstrik (det betyder at du strikker dem ret), strik de midterste 6 masker i glatstrik, og strik de sidste 3 masker i retstrik.
På række 5, strik de første 3 masker ret.Sæt de næste 3 masker på en kabelnål eller maskeholder.
Sæt dem altid foran dit arbejde, så snoningen vil dreje i den samme retning.
Strik de næste 3 masker ret.
Sæt de masker du havde på hold tilbage på venstre strikkepind og strik dem ret. Til sidst strikker du de sidste 3 masker ret.
Du har nu lavet dit første kryds.
Flyt strikkepinden med maskerne over i din venstre hånd og strik række 6 mens du fortsætter mønstret, med andre ord, strik 3 masker ret, strik 6 masker vrang og strik 3 masker ret.
Skift hånd igen og strik alle masker ret.
Vend dit arbejde igen og gentag trin 6 og 7 så mange gange som nødvendigt for at opnå den ønskede længde på snoningen.
Når du har nået den ønskede længde og er på en række på retsiden, strikker du snoningsrækken igen.Strik de 3 første masker ret, sæt de næste 3 masker på en kabelnål eller maskeholder og sæt dem foran arbejdet. Strik de næste 3 masker ret. Sæt maskerne du havde på hold på kabelnålen tilbage på venstre strikkepind og strik dem ret. Til sidst strikker du de 3 masker i siden ret.
Gentag så mange gang som du vil.